Sælerne i Vadehavet - En opgave i virksomheds- og oplevelsesøkonomi
Denne opgave handler om at omsætte en stedbundet ressource - sælerne - til et nyt, innovativt og bæredygtigt oplevelsesprodukt, hvor elementer som ”visitor management”, også kaldet Code of Conduct, og ”UNESCO verdensarv” inddrages.
Vadehavet til salg – Afsætning, informatik og oplevelsesøkonomi
"Om du er til rå og enestående naturoplevelser eller autentiske kulturoplevelser, er vidderne uendelige ved Vadehavet. Nationalpark Vadehavet forener området med unikke naturoplevelser i sit uendelige og foranderlige landskab. Oplev stærene der danser på himlen, pluk dine egne østers og besøg sælerne i deres naturlige habitat. Mærk Vesterhavets bølgende brus, lige her, hvor Vadehavet og Vesterhavet mødes."
Vadehavet til salg (produkter) – Afsætning, informatik og oplevelsesøkonomi
Der er i Nationalpark Vadehavet mange små og større lokale virksomheder, der producerer alt fra marsklam til hudpleje eller øl. Mange af producenterne er små og har måske ikke det store overskud til at gøre en ekstra indsats for at promovere deres produkter særligt bredt, selv om produktet måske har potentiale til at blive solgt langt bredere. Især da trenden de sidste mange år har været, at vi gerne vil betale ekstra for varer med en historie.
Turisme i Vadehavet - virksomheds- og oplevelsesøkonomi
Turisme er et af de største erhverv på den danske vestkyst, med over 7 mio. besøgende i Nationalpark Vadehavet årligt. Nationalt og på verdensplan har turisme indtil 2020 været konstant stigende, og det har de besøgendes søgen efter unikke, nye og spændende oplevelser også været. At være et UNESCO-verdensarvområde, Nationalpark og Natura 2000-område giver en unik mulighed for at tiltrække udenlandske som indenlandske besøgende.
Spørgsmålet er dog, hvad det betyder for naturen?
Opgaver til ungdomsuddannelserne
Det nyeste skud på stammen på Mit Vadehav er målgruppen 'Ungdomsuddannelser'. Opgaverne hertil har til formål at opfordre lærere og elever på ungdomsuddannelserne til at bruge Vadehavets kultur og natur som basis for egne forløb og opgaver.
Vadehavsreklamer
Her finder du reklamer for Vadehavsprodukter, samt en analysemodel. Eleverne arbejder med analyse og fortolkning af reklamerne, individuelt eller i grupper. Supplerende, kan de selv lave reklamer.