Billede
Denne opgave er ment som en introduktionsopgave eller evalueringsopgave.
Opgavearket er opbygget som en tipskupon med ni spørgsmål. Svarene på spørgsmålene kan ikke findes ved at læse én bestemt tekst eller kigge i en udvalgt bog. Det er meningen at eleverne skal kunne udlede svaret ud fra den viden de har om Vadehavet.
Overordnet målgruppe
Mål
Historie
Efter 9. klasse
Historiebrug: Eleven kan forklare samspil mellem fortid, nutid og fremtid
- Historiske scenarier
Biologi
Efter 9. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold med biologi
- Argumentation
Naturfag
Efter 10. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold
- Formidling
- Ordkendskab
Denne opgave kan med fordel inddrages i et målrettet arbejde med FN’s Verdensmål 11, 14 og 15.
Arbejdsark
Sådan gør du
- Del eleverne op i hold og lad dem løse opgaven i fællesskab. Du kan også lade eleverne løse opgaven individuelt.
- Eleverne skal aktivt udvælge det mest sandsynlige svar på baggrund af en detaljeret viden omkring et emne.
Målgruppe
Forberedelse
- Print opgaveark og svarark.
Aktivitet
Varighed
Vis ikke i søgning
Afbrudt
Vis ikke på profil
Tilsluttet
Fokus
Arbejdsark
Fil
hvem_kender_kysten_bedst_tipskupon.pdf (143.95 KB)
Titel
Hvem kender kysten bedst?
Fil
hvem_kender_kysten_bedst-svar.pdf (270.67 KB)
Titel
Hvem kender kysten bedst? - Svar