Når eleverne skal arbejde med Vadehavet, er det en fordel at kende de ord eller det fagsprog, der bruges til at beskrive det. Her er lavet et sæt minipuslespil og et Vadehavs-loop i to sværhedsgrader.
Minipuslespillene er tænkt som introduktion og/eller repetition af Vadehavsord.
Spillene indeholder hhv. 20 og 30 minipuslespil, som hver har tre brikker:
- Et ord
- Et billede
- En forklaring
Minipuslespillet er tænkt som en træningsopgave til Vadehavs-loop.
Lad evt. eleverne supplere med flere ord til spillet.
Denne opgave kan med fordel inddrages i et målrettet arbejde med FN’s Verdensmål.
Dansk
Efter 4. klasse
Kommunikation: Eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer
- Sproglig bevidsthed
Natur/teknologi
Efter 4. klasse
Kommunikation: Eleven kan beskrive enkle naturfaglige og teknologiske problemstillinger
- Ordkendskab
Historie
Efter 4. klasse
Historiebrug: Eleven kan fortælle om, hvordan mennesker er påvirket af og bruger historie
- Historiske scenarier
Geografi
Efter 9. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold med geografi
- Ordkendskab
Naturfag
Efter 10. klasse
Kommunikation: Eleven kan kommunikere om naturfaglige forhold
- Formidling
- Ordkendskab
- Uddel et sæt minipuslespil til hver elev eller grupper af elever
- Husk at tjekke, at der er tre brikker til hvert minipuslespil!
- Lad eleverne lægge puslespillene