Eleverne skal slå med en terning hvor der er billeder af forskellige dyr (eller forskellige antal øjne, som repræsenterer dyrene)
Slå:
- Sandorm
- Børsteorm
- Strandkrabbe
- Hestereje
- Blåmusling
- Hjertemusling
Eleven skal ved Vadehavet finde sit eget dyr og undersøge det - samt læse mere om det i klassen.
Arbejdsarket ’Mit dyr i Vadehavet’ skal efterfølgende danne rammen om arbejdet omkring dyret.
Børnehaveklasse
Naturfaglige fænomener: Eleven kan ud fra viden og erfaring færdes iagttagende i naturen
- Dyr og planter
- Naturnysgerrig
Natur/teknologi
Efter 2. klasse
Undersøgelse: Eleven kan udføre enkle undersøgelser på baggrund af egne og andres spørgsmål
- Organismer
- Undersøgelser i naturfag
Arbejd med ’Lær om’ opgaverne med Vadehavets dyr. Eleverne læser eller får læst højt fra fortællebøger om dyrene ved Vadehavet.
Eleverne undersøger og finder dyr, evt. med 'Vadehavsbingo' og vadeslæder.
Følg op på arbejdet og lav fremlæggelser for hinanden i grupper.
Bedst forår, sommer og efterår.
Hjemme - ca. 2-4 lektioner - Ude ca. 2-4 lektioner - Hjemme ca. 1-2 lektioner