Billede
Eleverne får aktiveret deres forforståelse gennem grublespørgsmål, som den lille pige på tegningen stiller. Det bliver gennem samtale tydeligt, hvad elevgruppen ved på forhånd og nye spørgsmål kan opstå til det videre arbejde.
Vis eleverne grublebillederne (print evt.). Tal om billederne ud fra den tekst, som er vedlagt opgaven.
Brug opgaven som introduktion til arbejdet med andre opgaver om ’Får ved Vadehavet’.
Overordnet målgruppe
Fag
Mål
Natur/teknologi
Efter 4. klasse
Undersøgelse: Eleven kan gennemføre enkle undersøgelser på baggrund af egne forventninger
- Undersøgelser i naturfag
Perspektivering: Eleven kan relatere natur og teknologi til andre kontekster
- Teknologi og ressourcer
Sådan gør du
- Tal med eleverne ud fra grubletegningen/billeder og afklar, hvad de ved inden forløbet om 'Får ved Vadehavet' starter
- Suppler med viden fra artiklerne.
Aktivitet
Varighed
Vis ikke i søgning
Afbrudt
Vis ikke på profil
Tilsluttet
Fokus
Arbejdsark
Titel
Får ved vadehavet
Fil
faar_ved_vadehavet-artikel_let_3_1.pdf (297.19 KB)
Titel
Får ved vadehavet - let
Fil
faar_ved_vadehavet-artikel_svaer_3_1.pdf (302.75 KB)
Titel
Får ved vadehavet - svær
Fil
faar_ved_vadehavet-grublebilleder_0.pdf (2.78 MB)
Titel
Får ved Vadehavet - Grublebilleder
Fil
faar_ved_vadehavet-grublebilleder_tekst_0.pdf (733.25 KB)
Titel
Får ved Vadehavet - Grublebilleder
Fil
faar_ved_vadehavet-grubletegning_0.pdf (92.55 KB)
Titel
Får ved Vadehavet - Grubletegning