Navn
MitVadehav
Indsendt af den
Billede

Lav i fællesskab et stort begrebsnet på tavlen, hvor elevernes umiddelbare viden og erfaringer med får kommer til udtryk på skrift. Efterfølgende trækkes der streger mellem emner/begreber, som passer sammen. Opgaven aktiverer elevernes forforståelse og er egnet som opstart på emnet om ’Får ved Vadehavet’.

 

Overordnet målgruppe
Mål

Natur/teknologi
Efter 4. klasse

Modellering: Eleven kan anvende modeller med stigende abstraktionsgrad

  • Mennesket

Perspektivering: Eleven kan relatere natur og teknologi til andre kontekster

  • Teknologi og ressourcer

 

Sådan gør du

Skriv "FÅR" på tavlen eller find et billede af et får og hæng det op.
Noter elevernes bud, tanker eller svar/spørgsmål på tavlen rundt om ordet/billedet.

Spørg:

  • Hvad de tænker på, når de hører og ser ordet får?
  • Hvad æder får?
  • Hvor lever fårene?
  • Hvilke husdyr/vilde dyr ligner får?
  • Hvordan ser en fåreflok/familie ud?
  • Hvad bruger vi mennesker fåret til?

Træk streger imellem de begreber, der hører sammen.

 

Aktivitet
Vis ikke på profil
Tilsluttet
Arbejdsark
Titel
Får ved vadehavet artikel - let
Titel
Får ved vadehavet artikel - svær
Skjul kontaktformular
Afbrudt