Navn
Gweneth Greenwood
Indsendt af den
Billede
Materialer
Titel
Forløb på Gyldendals danskportal for 0.-2. kl.: Sproget i din krop
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Gyldendals danskportal for 0.-2. kl.: Hvad er sprog?
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Gyldendals danskportal for 3.-6. kl.: Tre venner
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Gyldendals danskportal for 3.-6. kl.: Ansigtsløs kommunikation
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Visning på kort
Ingen adresse/Vis ikke på kort

Oplev en verden af situationsrollespil, der fremmer forståelse og samskabelse i konfliktsituationer med fokus på antimobning.

Deltagerne opdeles i grupper og arbejder med et emne, hvor de skaber et teaterstykke på max. 5 minutter om en kritisk situation (enten selvvalgt eller noget jeg har valgt). 

Herefter udvikler de et nyt situationsspil, der viser, hvordan situationen bør håndteres. 

På denne måde får børnene mulighed for at italesætte og kropsliggøre svære situationer fra deres hverdag, hvilket styrker fællesskab og empati.

Jeg hjælper deltagerne med at udtrykke deres teaterstykke på en dramatisk måde, så de får mulighed for at forstærke budskabet og formidle det med følelser, bevægelse og stemning. På den måde bliver deres fremvisning ikke kun en fortælling, men en engagerende og levende oplevelse, der kan mærkes af publikum.



 

Gratis
Ja
Overordnet målgruppe
Fag
Hele året
Ja
Email
ggreenwoodkunst@hotmail.com
Verdensmål
Pris
Formål

Formålet med forløbet er, at gruppen oplever fokus på konflikten i situationen og får mod til at fremvise for gruppens publikum, hvordan konflikter kan løses. Dette kan forandre gruppens forståelse af hinanden, idet vi leger med roller og situationer, der kan være nye og udfordrende.

Gennem engagerende rollespil udforskes konfliktsituationer, der fremmer samarbejde og konstruktiv dialog.
 

Eksempler fra Fælles Mål:

Dansk, efter 2. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'kommunikation', hvor eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer.

Dansk, efter 4. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'kommunikation', hvor eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer.

Dansk, efter 6. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'kommunikation', hvor eleven kan kommunikere med bevidsthed om sprogets funktion i overskuelige formelle og sociale situationer.

Aktiviteter

Jeg viser en lille kortfilm til gruppen, som hænger sammen med antimobberiøvelserne, og går i dialog med gruppen en kort stund, inden vi arbejder med øvelserne. 

Efter øvelserne har vi en debriefing om, hvordan det oplevedes, og hvilke nye forståelser der opstod.
 

For at styrke fællesskabet og skabe nye relationer bliver deltagerne opdelt i små grupper på forhånd. Hver gruppe består af 3-4 personer, og børnene placeres sammen med dem, de ikke plejer at være sammen med. Dette giver dem mulighed for at opleve samarbejde i en ny konstellation og udvide deres sociale cirkler.

Gennem øvelserne får børnene mulighed for at udtrykke sig, reflektere og udvikle en dybere forståelse af hinanden. 

Til sidst samles vi og taler om de indsigter, der opstod undervejs.

Forberedelse

Der er ingen specifik forberedelse, andet end at fortælle, at jeg kommer og laver super spændende øvelser med gruppen, som handler om noget af det vigtigste i livet – og at jeg er en teaterfreak. 

Gruppen skal vise noget og være publikum til noget helt særligt.

Efterbehandling

Start gerne dialog i gruppen om:

  • Hvordan det er at afprøve, hvordan man opfører sig, fremfor at nogen blot fortæller om det?
  • Hvordan fællesskabet udvikler sig gennem situationer, der bearbejdes i spillet?

I kan desuden arbejde videre:

  • med metoden og evt. i samarbejde med andre grupper/klasser.
  • ved at lave tegninger, kammeratbøger eller en blå bog i gruppen eller klassen med hinandens interesser
  • ved at lave skriftlige klasseregler med gruppens underskrifter eller pegefingeraftryk.

 

For at skabe sammenhæng mellem dette forløb og elevernes læring i klasselokalet, er det en god idé at koble forløbet til et emne, I arbejder med før og efter.

Find inspiration længere nede på siden, hvor der er linket til relevante forløb på forskellige portaler.

Sted

Forløbet foregår på jeres skole

Beskrivelse til pris

De første 10 forløb på tværs af Gweneth Greenwoods udbyderprofil er gratis (rollespil og teaterforløbene, som er længerevarende, er dog undtaget) - herefter er prisen 2500 kr. pr. forløb/time inkl. forberedelse.

Timeprisen er 2.500 kr., men ved længere forløb kan prisen reduceres pr. time og aftales individuelt.

Ved længerevarende forløb afholdes et opstartsmøde, hvor vi planlægger jeres fokus.

 

Beskrivelse til antal

En klasse

Beskrivelse til varighed

1-2 timer

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Tilmelding foregår ved direkte kontakt til Gweneth Greenwood på email.

Vis ikke på profil
Afbrudt
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Kommunale institutioner