Navn
Viborg Sportsdans
Indsendt af den
Billede
Materialer
Titel
Forløb på Alineas idrætsportal: Dans løs!
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Alineas idrætsportal: Dans og rytme
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Titel
Forløb på Alineas idrætsportal: Musik og dans
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

SEKUNDÆRT materiale
Forløbet findes også som meebook-forløb. Søg på titlen under 'ShareIT'.

Visning på kort
Vis udbyderadresse

Vil du prøve kræfter med de klassiske pardanse – men med et moderne twist?

På Ballroom Explosion dykker vi ned i alt fra elegant vals og passioneret tango til livlig cha-cha og festlig jive og samler det hele i et show fyldt med energi og udtryk!

Eleverne får pulsen op, masser af smil og en fornemmelse af, hvordan musik, bevægelse og samarbejde smelter sammen. Gennem øvelser og koreografi lærer de at arbejde med holdning, timing og udstråling – samtidig med at de oplever danseglæden i et stærkt fællesskab.

Her handler det ikke kun om trin – men om at skabe stemning, styrke fællesskabet og slippe danseenergien løs!


Forløbet kan foregå i Viborg Sportsdans lokaler eller hos jer.

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Email
Kontakt@viborgsportsdans.dk
Pris
Ansøgningsknap
Søg om refusion af transport
Formål

Formålet med Ballroom Explosion er, at eleverne 

  • gennem dans får erfaring med fællesskab, kreativitet og performance.
  • skaber et fælles danseprojekt og lærer at samarbejde om et sceneshow.
  • stifter bekendtskab med forskellige dansegenrer og udvikler kreativ koreografi.
  • opnår kropslig bevidsthed gennem øvelse i trin, timing og scenisk udtryk.
  • forstår samspillet mellem musik, bevægelse og performance og tør stå på scenen.
     

Eksempler fra Fælles Mål

Idræt, efter 2. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan deltage aktivt i basale, alsidige bevægelser i leg.

Idræt, efter 5. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende grundlæggende, sammensatte bevægelser i idrætspraksis.

Idræt, efter 7. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende sammensatte bevægelser i udvikling af idrætsaktiviteter.

Idræt, efter 9. klasse - Der arbejdes indenfor kompetenceområdet 'alsidig idrætsudøvelse', hvor eleven kan anvende komplekse bevægelsesmønstre i udvikling af en alsidig idrætspraksis.

Aktiviteter

Aktiviteten består af en professionel danselektion med en (eller to) af vores dygtige instruktører. 

Lektionen vil indeholde et opvarmningselement, typisk i et learning by doing-setup. 
Bagefter introduceres eleverne til forskellige dansestilarter, med særligt fokus på at lære showet, hvorigennem de får mulighed for at stifte bekendtskab med og blive fortrolige med dansen. Her vil instruktøren typisk guide og vise foran eleverne og sammen med dem. Undervejs kan der indgå øvelser og lege, som alle understøtter elevernes udvikling – eksempelvis inden for rytmeforståelse, samskabelse og bevægelse. 


Rollefordeling: 

Instruktøren fra foreningen vil stå for undervisningen og dens indhold (inkl. Musik), 

Læreren ønskes at være til stede for at hjælpe med forstyrrelser og understøtte instruktøren under lektionen. Altså at hjælpe hvis der er elever der skaber uro, så instruktøren kan koncentrere sig om undervisningens indhold og størstedelen af eleverne. 

Forberedelse

Trinene er rimeligt tilgængeligt og vores dygtige instruktører har erfaring med at favne mange niveauer. 

Det kan være fordelagtigt, hvis eleverne har kendskab til hvad en takt er i musikken. Dette er dog ikke en nødvendighed for at deltage. 
Hvis eleverne har lyst, kan de gå på jagt efter inspiration og finde videoer af de pågældende danse. Her kan de prøve at få øje på de udtryksmæssige og musiske forskelligheder.   

Det er vigtigt at have behageligt tøj på de kan bevæge sig i. Det kan også være en fin ide at have indendørs sko med.
 

Brug gerne KLCs udeskolemodel i planlægning af forløbet i den åbne skole - til gavn for elevers læring.

Efterbehandling

For at skabe sammenhæng mellem dette forløb og elevernes læring i klasselokalet, er det en god idé at koble forløbet til et emne, I arbejder med før og efter.

Find inspiration længere nede på siden, hvor der er linket til relevante forløb på forskellige portaler.

Beskrivelse til antal

Én klasse

Beskrivelse til varighed

45min-90min over minimum 6 uger

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Tag kontakt til Johanne hos Viborg Sportsdans og aftal nærmere.

Vis ikke på profil
Afbrudt
Antal
28
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Kommunale institutioner