Navn
AALskills
Indsendt af den
Varighed
2.00
Billede
Materialer
Visning på kort
Ingen adresse/Vis ikke på kort

Dansk Vegetarisk Forening tilbyder et spændende og dialogbaseret oplæg med naturformidler, Martin Keller. Oplægget giver skoler mulighed for at sætte fokus på, hvordan vores madvaner hænger sammen med klima, sundhed og biodiversitet. Gennem oplægget inspirerer vi til en bredere dialog om emnet, og vi viser konkret, hvordan grønnere madlavning kan være både nemt og lækkert i hverdagen. 

Arrangementet er gratis og sker med støtte fra Fonden for Plantebaserede Fødevarer.

Mød naturformidler, Martin Keller
Oplægget afholdes af Martin Keller, kendt fra TV-programmer som Naturpatruljen og Martin og Ketil. Martin har desuden været ambassadør for UNICEF, WWF og Danmarks Naturfredningsforening og arbejder i dag som Verdensmålschef i Dansk Vegetarisk Forening.

Program

  • Fællessang
  • Madlavningsfremvisning og smagsprøver
  • Aktivt oplæg og dialogbaseret debat

Praktisk info

Der kan laves smagsprøver til ca. 50 personer (skolen afholder udgifter til råvarer til madlavning på max 500 kr.). Maden laves over gas eller el-plade. Vi beder derfor venligst om, at skolen stiller dette til rådighed til arrangementet. Vi aftaler en dato og tid, der passer alle parter. 

Varighed: ca. 2 timer.
Tilbuddet gælder 6.-9. klasse og deres forældre.
Martin skal bruge en lille guitarforstærker og skolens lille PA-anlæg til fællessang. Vi
beder derfor venligst om, at skolen stiller dette til rådighed til arrangementet.
Elever og forældre må gerne forberede masser af spørgsmål til Martin.

Gratis
Ja
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Pris
Enhed
Ansøgningsknap
Søg om refusion af forløbet
Formål

Formålet med forløbet er at vise, hvordan vores madvaner hænger sammen med klima, sundhed og biodiversitet.

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Hvis I ønsker at deltage eller vide mere om oplægget, bedes I sende en mail til: skoleprojekt@vegetarisk.dk

 

Vis ikke på profil
Afbrudt
Skjul kontaktformular
Afbrudt
Hvem kan få tilskud
Kommunale institutioner